perjantai 9. kesäkuuta 2017

Ensinnäkin suurensuuri kiitos vielä onnitteluista! Hauskaa nähdä, että täällä vielä käy ihmisiä kurkkaamassa, mitä mulle kuuluu. Voi olla, että jatkossakin tuun jakamaan täällä ajatuksia tulevasta äitiydestä - siitä nimittäin riittäs puhuttavaa, haha. Oon jo varmaan puuduttanut läheiseni näillä vauvajutuilla.



Vertailin eilen tylsyyksissäni kuvia, joita oon napsinut tässä raskausviikkojen edetessä. Muistan elävästi, kuinka massu tuntui hirvittävän isolta ja kömpelöltä jo tuolloin viikolla 15... Eihän se ollut vielä mitään! Tällä hetkellä olo alkaa olla aika kömpelö ja pyöreä. Esimerkiksi tskaamisesta ja ruuanlaitosta on tullut jännää, koska maha on koko ajan tiellä. Mun pitäisi melkein pukea ensin jotkut suojavarusteet päälle, koska vaatteet on valehtelematta joka kerta kotitöiden jälkeen joko märät tai likaiset vatsan kohdalta. Kumartuminen ja tavaroiden nostelu ei myöskään tapahdu enää yhtä näppärästi kuin aikaisemmin. 

Muuten oon voinut tosi hyvin, pientä turvotusta ja satunnaista päänsärkyä lukuunottamatta. Painoa on tullut +7kg koko raskauden aikana, josta suurinosa pölähti heti ensimmäisen kolmanneksen aikana ihan vaan nesteenä. Nyt painonnousu on tasaantunut ja keskikäyrillä mennään sekä minun että vauvan mitoissa. Rakenneultrassa meille povattiin pitkäsääristä vauvaa, mikä ei sinänsä ole ihme, kun isänsä on kaksimetrinen ja minäkin 174cm pitkä.  

Olemme poikaystäväni kanssa siinä mielessä onnekkaita, että me ollaan oltu alusta asti yhtämielisiä muutamista vauvaan liittyvistä seikoista. Häntä ei esimerkiksi kasteta kirkkoon, vaan ristiäisten sijaan pidämme nimiäiset. Vauva saa isänsä sukunimen, vaikka emme ole naimisissa eikä olla lähiaikoina kyllä avioon astumassakaan. Olemme myös samaa mieltä siitä, että vauvasta ei julkaista tunnistettavia kasvokuvia esimerkiksi Facebookiin tai tänne blogiin. Hän saa sitten itse myöhemmin päättää, että haluaako itseään sosiaaliseen mediaan ollenkaan. Toki ihan pikkuvauva-aikana kaikki vauvat näyttävät lähestulkoon samalta, mutta heti kun kasvonpiirteitä on tunnistettavissa, niin emme halua hänestä kuvia internettiin. En tuomitse vanhempia, ketkä julkaisevat lastensa kuvia avoimesti, mutta itse en halua niin tehdä :) 


Mun hiukset on kasvaneet raskausaikana hirveetä kyytiä! Liekö sitten hormonien vai mammavitamiinien tuotosta, en tiedä, mutta en valita. Leikkautin syksyllä melkein polkkatukan ja sen jälkeen olen käynyt tasoittamassa latvoja kolme kertaa. Tänään sain taas aikaiseksi raahauduttua kampaajan penkkiin pitkästä aikaa ja voi että, miten fressi olo mulla onkaan! Päässäni on muuten oma väri, mutta latvoista löytyy loppusyksystä laitettuja vaaleita raitoja. Niitä kirkastettiin tänään fibreplex-käsittelyllä ja suosittelen kyseistä hoitoa lämpimästi muillekin luonnonkiharat ja karheat hiukset omaaville! Vaaleutta saatiin korostettua tosi hyvin ilman vaalentamista. Blondaaminen ainakin mulla kuluttaa hiusta todella paljon ja lopputulos on yleensä keltainen ja pörröinen. Ei siis ihan sitä, mitä lähdettiin hakemaan. 

 Ulkona paistaa just nyt maailman ihanin aurinko ja ajattelin houkutella ton yhden turjakkeen kanssani Lykynlammelle käppäilemään. Oon talsinut noita polkuja vaahtosammuttimen kokoisesta asti, mutta jotenkin niihin ei vaan kyllästy. Pitää myös ottaa nyt tästä säästä kaikki ilo irti, koska hetkenä minä hyvänsä voi taas tulla rakeita tai ties mitä ukkoja-akkoja taivaalta. Viime viikollakin kuljin vielä talvitakissa, koska olin ihan umpijäässä.

Meen muuten tänään pitkästä aikaa yövuoroon, iik! En oo tehnyt yötöitä melkein kahteen vuoteen, joten kyyti voi olla kylmää...

: Elli

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi! :)