sunnuntai 21. lokakuuta 2012

On paper we are a disaster

Hengissä ollaan, joko enemmän tai vähemmän täysissä sielun ja ruumiin voimissa. Kävin latailemassa akkuja mummin luona maalla muutaman päivän ajan tarkotuksenani kerätä energiaa jatkuvaa arkea varten. Kävi kuitenkin vähän hassusti, sillä eilen mulle nousi (taas) kuume ja tänä aamuna heräsin vasen silmä muurautuneena umpeen. Silmätulehdus, how great. Äsken jonotin 4,5h terveyskeskuspäivystyksessä saadakseni reseptin antibiootteja varten, joita saankin nyt tiputella 6 krt päivässä silmään. Tylsintä tässä on se, että en saa käyttää piilareita vaan joudun turvautumaan laseihin. Toisekseen silmään sattuu ja kutittaa koko ajan ja se on kirkuvan punainen ja rähmii. Näytän vähän monsterille :--)


Shoppailin apteekissa.

Eilen ennen kuumeen nousua kävin lenkillä upeassa syyssäässä. Maalla ollessani muistan aina, kuinka paljon luontoa arvostankaan. Metsän läheisyydessä tunnen oikeasti eläväni. Tämänhetkisen elämäni hektisyydestä kertonee myös se, että vasta paikalleni pysähdyttyäni huomasin, että mulla tinnittää korvissa. Ei sitä täällä kaupungin huiskeessa huomaa, kun koko ajan on hälinää ympärillä. Mummilan portailla istuessani pystyin nimittäin toteamaan Samuli Putron sanoin "on niin hiljaista, että kuiskauskin on huuto".






Siis kattokaa nyt, miten kaunista! Aurinko paisto kirkkaalta taivaalta, alla kuohui koski ja mä olin kerrankin yksin vain omien ajatusteni kanssa. Olin niiiiin tän tarpeessa.





Mutta nyt asiasta kolmanteen, neljänteen tai ehkäpä viidenteen: hiusjuttuja taas! Ette pääse näistä ikinä eroon :--) Mun pitäisi nimittäin kohta varata jälleen aika kampaajalle, koska pehkon latvat on tosi heikossa hapessa ja niille on tehtävä jotakin (vaikka kaikista vähiten haluisin lyhennyttää tukkaa nyt, kun oon just saanu sen takasin). Oon miettiny tässä, että sopiiko mulle tavallinen suora otsis vai leikkautanko vinon? Nyt se on tollainen paksu ja tuuhea, vähän yli kulmakarvojen.





Tuon hiustenpidennyshärpäkkeen kanssa tasanen otsis näyttää ainakin mun mielestä ihan kivalle. What do you say, ollako vai eikö olla? :)

Huomenna mä saatan jäädä kotiin lepäämään ja parantelemaan tätä silmääni, mutta käyn kyllä päivällä ajamassa liukasajot radalla. Mulla on jäljellä enää 5 ajotuntia, ja sit voin mennä suorittamaan inssin, whataa?! Ei mut mä olen hyvä kuski. Yhestikin ajotunnilla syntyi kolari VASTA sen jälkeen kun mä olin ohittanut risteyksen. :--)

Gonatt!

♥: Elli

17 kommenttia:

  1. älyttömän kiva tuo nykyne otsis, piä vaa sitä :)

    VastaaPoista
  2. Ihana tukka, otsis sopii hyvin! :) Ja tsemppiä, toivotaan et silmä paranee!

    VastaaPoista
  3. susta ei kyllä monsteria saa, vaikka se silmä putois vallan pois :D:D oot kaunis. paranemisia!

    VastaaPoista
  4. Reeettta-,
    hmmm pitää harkita :) Kiitti!

    tinttara,
    kiitos paljon! =)

    sacco,
    usko vaan, kyllä mä vähän muistutan monsteria tällä hetkellä ;D Thanks!!

    VastaaPoista
  5. hei haluutko kertoo vähän tosta sun tinnituksesta? koska ite oon kärsiny kyseisestä vaivasta kohta 3 kk ja tää on oikeesti yhtä piinaa ku aina jos on vähänki hiljasta niin kohisee ja vinkuu..eniten pelottaa et tää on tullu pysyväks:( haha anteeks ku tuun tänne valittamaan:D blogisi on mieletön!

    VastaaPoista
  6. onks toi silta mikä tossa yhessä kuvassa on, niin sama silta kun missä sillon joskus salkkareissa katarina ja se sara vai mikä se oli niin "tappaeli"?:D vai katokko salkkareita:)

    VastaaPoista
  7. Heei oot käyny möhkössä :D! Pakko kysyy mitä sä siellä :'D Ite oon ilomantsista kotosin ja äitini on möhkössä töissä nii kiinnostus heräs :-))

    VastaaPoista
  8. Riikka,
    kiitti! :)

    Anonyymi 8.59,
    <3

    Anonyymi 10.02,
    sairastin syksyllä 2010 enterorokon, jonka jälkeen mulla alkoi soida korvissa. Tai ainaki huomasin sen vasta silloin :) Sit se jatku jonku aikaa, kevääseen tai jonnekki ja laantui pois. Nyt vissiin on tullu takasin kai, mutta en oo kyllä kiinnittäny siihen huomiota. Juttelin joskus mun terveystiedonopettajan kanssa tästä ja se sano että tinnitus liittyy myös stressitiloihin ja unettomuuteen tavallisen kuulon heikkenemisen lisäksi. Ja että sen voimakkuus voi vaihdella riippuen elämäntilanteesta :) Mä oon ihan fine sen asian kanssa! Kannattaa vaan yrittää olla välittämättä ja kuunnella nukkumaanmennessä hiljaisella vaikkapa radiota, niin tinnitus ei puske läpi niin vahvasti. Toki korvalääkärikin voi tarkistaa, voiko tinnitus johtua vaikka tulehduksesta tms, sekin on mahdollista. Tsemppiä :) Ja kyllä hei tänne saa valittaa, kaikin mokomin :) Kiva että tykkäät blogista!

    Anonyymi 16.52,
    en kato Salkkareita, mutta en usko että kyseessä on sama silta. Tuo löytyy nimittäin Möhköstä, läheltä itärajaa :) Tai ainakin aika kauas olisivat joutuneet lähtemään kuvausreissulle! Varmaan jossakin muualla on samanlainen paikka, luulisin :)

    Anonyymi 17.45,
    joo kävin! Mun ukki ja mummi asuu Möhkössä, ja olin niitten luona :---) Pienet on piirit näemmä. Möhkö on tosi kaunis paikka kaiken sen hiljaisuuden ja rauhallisuuden keskellä, ihan sielu lepää kun sinne menee :)

    VastaaPoista
  9. Olinkin näkeväni siut siinä meijjän pihalla! :) Meinasin tulla moikkaamaan, mutta en oikein ollut edustavimmillani.. :D
    -Martta

    VastaaPoista
  10. Martta,
    JOOOO mie se olin!! Elli tais tulla vastaan siinä tielläkin, haha. Tunnistin heti teijän auton ;) Mä olin ihan hukassa, ku mietin että mihin isken pyörän siks aikaa ku käyn kiertää siellä koskella... :D Ja panikoin että apua onkohan tää teijän pihamaata vai ei! Mut hei vois törmätä joskus? Viime kerrasta on piiiiiiitkä aika :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo niin katsoin että vähän haahuilit siinä! :D on se meidän pihaa, mutta 99% siinä liikkuvista ei sitä ymmärrä kuitenkaan! Joo niin pitäis siitä kyllä on hyvästi aikaa! :D siskoas näin kesällä ässässä ja äh, sekin oli jo niin iso!!
      martta

      Poista
  11. passaa kyllä ihan mielettömän hyvin noi etuhiukset! oot söpö :--)♥

    VastaaPoista
  12. Anonyymi,
    voi kiitos paljon höpö! ♥

    VastaaPoista
  13. Martta,
    hahaha joo sori mäkin hämäännyin... :) Mummi kertokin, että olitte törmänny tosiaan viime kesänä - ja voi kyllä, niin siitä miun pikkuisesta siskonrääpäleestä on kasvanu iso tyttö jo! En käsitä esim. sitä että se on lukiossa :D Mihin tää aika katoaa. Pistele viestii naamakirjassa, jos oot tulossa käymään täällä päin :) Tarjoon kahvit!

    VastaaPoista
  14. Niin, sillon kun nähtiin niin aattelin että ei voi kyllä olla sama henkilö kyseessä, kun viimeksi kun näin niin sillä oli tyyliin joku iso t-paita päällä eikä muuta ja nyt näytti niin aikuiselta! Joo, pitää ilmoitella kun oon tulossa sinnepäin! :) Martta

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! :)