torstai 29. syyskuuta 2011

2/8

Hola,

toka sytostaattihoito takana!! Ja voi elämä, että oon väsyny. Veikkaan kuitenkin, ettei tää silmien lupsuminen johdu solumyrkyistä vaan yksinkertasesti meneillään olevasta koeviikosta. Oon nukkunu edelliset kolme yötä sen takia huonosti (aina koeviikon lähestyessä muistan, kuinka paljon vihaankaan lukiota....)! Noei, en vihaa, mutta kieltämättä väsyttää. Oon muutenki ihan jälessä koulussa, mulla on karmee kasa rästijuttuja tekemättä, mutta en vaan saa niitä tehtyä :D Ehkä nyt tässä viikonlopun aikana sais jotain aikaseks... Mutta huippua on, että mulla on enää 6 sytoa jäljellä! Bileet.

Tänään oli tosiaan siellä tiputuksessa ja olossa ei oo havaittavissa taaskaan mitään muutosta. Alan olla melkein pettyny, ku sitä kaameeta pahaa oloa mitä mulle on peloteltu ei näy eikä kuulu!! :D Okei, ihan hyvä vaan ettei okseta. Me so happy :) Tällä kertaa tiputus tuntu paljon pidemmältä ku viimeks. Menin sairaalalle kahdeksaks ja pääsin kotiin joskus kahen jälkeen... Ja oonko muuten ainoo jolle ajatuskin sairaalaruoasta tekee pahaa? En pystyny taaskaan syömään sitä.

Tiesin, että multa häviää ruokahalu taas vähäksi aikaa. Tällä hetkellä mun ei tee yhtään mieli syödä, ja tätä tää luultavasti tulee olemaan muutama seuraava päivä. Iltapäivällä ku tulin kotiin, oli pakko syyä vähä (isi teki ruokaa jee), koska massu kurni. Voi olla, että viikonloppuna menee vaan kaurapuuroo, koska se on salaatin lisäks ainoo ruoka mikä ei tällä hetkellä ällötä. Ja oon myös huomannu, että lihan ja kalan haju tekee tosi kuvottavan tunteen! Yhhyh.

Oon tässä tuskaillu ton peruukin kanssa, et kumman värisen haluan! Tumma vai vaalee, apua en osaa päättää. Oon puolen vuoden sisään käyny läpi tummanruskeat hiukset, vaaleenruskeat hiukset ja nyt nää blondit. Mikä teidän mielestä on paras sävy miulle?=)(kuvaa saa isommaksi klikkaamalla)



Kävin muuten eilen tekemässä sen italian kokeen ja mun onneksi se oli tosi helppo! Okei, se monikon ja adjektiivin taivutustehtävä ei menny ihan nii hyvin... Mut ei se mittään :) Läpi on kuitenkin! Seuraavaks miulla on maanantaina ruotsin kolmoskurssin koe, apua. Pieniä paineita pitää se numero siellä kympissä, ja ku oon skipannu kivasti tunteja tällä kurssilla ni hiphurraa...!

Mulla on teille myös ilouutisia: se luuydinnäyte mikä otettiin, todettiin puhtaaksi! Eli Kuisma ei oo levinny luihin asti, jeii. Oikeesti näinki pienet asiat tekee miut nykyään onnelliseks, voitteko kuvitella :D Huomattiin myös, että CRP eli tulehdusarvot oli laskeneet alle 5:seen. Ne oli viime verikokeissa 52, eli hienoa edistystä on huomattavissa! Eilisistä verikokeista kuitenkin näky, että mun valkosolut ei vissiin oo oikein tykänny näistä myrkyistä, koska niitten lukemat oli tosi alhaset. Just ku pääsin hihkumaan, että mun pitää enää viikon ajan syödä kotona jotain lääkkeitä (noita munuaistabuja), niin sit selviski et jatkossa mun pitää päivittäin piikittää itteeni massuun sellasta valkosolulääkettä tms. Mun piti harjotella tänään sitä itteni piikittämistä, ja en meinannu aluks uskaltaa ollenkaan. Ei se sitten loppujen lopuks ees sattunu, onneks:) Verikokeista huomattiin, että myös mun hemoglobiini oli huonona, mutta toisaalta se on aina ollu mulla matala.

Ookoo kaikkia varmasti kiinnosti noi mun pikkutarkat selitykset noista piikittelyistä ym, mutta kirjotan tätä blogia silleen että voin parin vuoden päästä muistella, että mitä tapahtu millonkin! Anteeksi siis :)

Kello on vähän yli yheksän, oon kirjottanu tätä postausta puoltoistatuntia (facebook vie...) ja oon niin kuolemanväsyny, että pakko lähtee nukkumaan. Hyvää yötä siis kaikille ja tsemppiä koeviikolle niille, keillä se on!

Elppa

4 kommenttia:

  1. Mulla tippu aina sytojen jälkeen kaikki veriarvot tosi matalaksi, hemoglobiiniki oli parhaillaan jotain 75, leukosyytit ja neutrofiilit meni ihan nollille vaikka sain kans sen masupiikin, verihiutaleet oli pahimmillaan 4 ku alaraja niille on jotai 150 jnejne :D Sitte jos ne arvot tippuu nii pittää vaa yrittää välttää sairastumista ja flunssasia immeisiä ja semmosia ettei tuu mitää. Ja käyä tankkauksisa tarvttaesa.

    Ja niistä hiuksista sen verran että ota semmoset mitä varmasti jaksat katella vuoden! Ainaki täälä meillä saa yhen maksusitoomuslapun per vuosi, jos vaihtaa lookkia useemmin (niinkö minä, erm) nii se on sitte omasta pussista :)

    Ja muista syyä! Vähäse ees jotai, tasaisin väliajoin vaikkei oiskaa mitenkää nälkäne olo :---)

    VastaaPoista
  2. Kommentoin tähän, vaikka onki ikuisuuksien vanha teksti. Löysin nimittäin tän sun blogin ja oon nyt lukenu nää sun kaikki tekstit tähän saakka.

    Mutta tuosta sairaalaruuasta. Se on niin pahaa. Ite kun oon ollu yhden "sairauden" takia sairaalassa ala-asteen ikäsenä, niin pahinta siinä ajassa on ollu se ruoka. Vasta nyt 7-10 vuotta myöhemmin olen pystyny syömää pikkuhiljaa niitä ruokia, mitä sielä sairaalassa söin.

    Mutta nyt jatkan sun postauksien lukemista.

    VastaaPoista
  3. kardemumma,
    vanhan postauksen oot löytäny joo! Haha :--) Mut joo, siis miehän söin vaan kerran sitä sairaalaruokaa ja se sattui olemaan makkarakastiketta perunoiden kera. Vieläki tulee melkein oksennukset suuhun, kun esim koulussa on sitä ruokana. Hyiii millonhan pääsen tästä eroon! :d Onneks hoksasin jatkossa napata sit omat eväät mukaan...

    VastaaPoista
  4. Mä söin niitä ruokia vähän enempi, mitä kerran. Sielä sairaalassa nimittäin tuli syötyä, ku vietin sielä jonkin verran aikaa. Siis olin leikkauksissa ja sitä ennen ja sen jälkee aina piti olla sielä sairaalassa. Sen verran esim oon sielä ollu, että sairaalakouluaki mun piti käyä. Mutta toivottavasti sä pystyt syyä sitä makkarakastiketta mahollisimman nopeesti ilman ällötyksen oloa.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! :)